هنگامیکه میخواهید کمپین بازاریابی دیجیتال خود را راهاندازی کنید، کافی نیست که روی صفحات فرود و افزایش ترافیک وبسایت متمرکز شوید. شما باید راهی پیدا کنید که این بازدیدکنندگان را به مشتریان واقعی تبدیل کنید. برخلاف آنچه در ظاهر به نظر میرسد، بهینهسازی نرخ تبدیل کار آسانی نیست و باید جزئیات آن را با آگاهی کامل پیش برد.
نرخ تبدیل معادل با درصدی از مشتریان بالقوه یا بازدیدکنندگان وبسایت است که اقدام خاصی انجام میدهند یا هدف مطلوبی را برآورده میکنند. این اقدامات ممکن است عضویت در خبرنامه، پر کردن فرم، درخواست اعتبار یا در بهترین حالت، خرید محصولات و خدمات شرکت را شامل شود. نرخ تبدیل بالا به این معنی است که شما بازاریابی موفق داشتهاید: مردم به پیشنهادات شما علاقهمندند و میتوانند آنها را به سهولت به دست آورند.
اغلب اوقات فرایند تبدیل مخاطبان بالقوه، به شکل یک قیف نمایش داده میشود. گرچه منابع مختلف، فازهای متفاوتی برای این قیف در نظر میگیرند، اما هدف اصلی تصویر کاملاً یکسان است: هدایت مشتریان از مرحلهی آگاهی به مرحلهی عمل. درک نحوهی مدیریت هریک از این مراحل به شما کمک میکند خودتان را در جایگاه برتر فروش قرار دهید.
تست A/B (تست تقسیم) یکی از تکنیکهای افزایش نرخ تبدیل وبسایت است و میتواند بازدیدکنندگان شما را به مشتری تبدیل کند. اگر شما دو عنوان یا تیتر مختلف برای صفحهی وبسایت خود در دست دارید و در انتخاب گزینهی بهتر مردد هستید، میتوانید از این آزمون استفاده کنید. بهاینترتیب که دو نسخهی ابتدایی از صفحهی وبسایت آماده میکنید و هر عنوان را به یکی از آنها میافزایید. تست A/B پنجاهدرصد ترافیک وبسایت را به صفحهی اول و نیم دیگر را به صفحهی دوم میفرستد. شما در هر صفحه، یک دکمهی اقدام به عمل جایگذاری میکنید و درنهایت حساب میکنید که هرکدام، چقدر نتیجهبخش بوده است. صفحهای که تبدیل بیشتری داشته، یعنی افراد بیشتری از طریق آن اقدام کردهاند، تیتر مطلوب شما را ارائه میکند.
تست A/B ریسک تصمیمگیری شما را کاهش میدهد و درعینحال راه را برای خلاقیت و کشف فرصتهای جدید باز میگذارد. شما باید در هر زمان، حداقل یک تست A/B (و در بهترین حالت چندین تست) در وبسایت شرکت اجرا کنید؛ زیرا درزمینهی بازاریابی، طراحی محصول و وبسایت، هرگز نمیتوان به یک نتیجهی حتمی رسید و آزمونهای مداوم به شما کمک میکند عملکرد خود را روبهجلو اصلاح کنید.
بهجای اینکه فاکتورهای تعیینکننده را «حدس» بزنید، بهتر است از دادههای موجود استفاده کنید و مهمترین پروژههایی را که باید روی آنها تمرکز کنید، بیابید.
بسته به اینکه شرکت شما در کدام مرحلهی رشد است و ساختار سازمانی شما چیست، دادههای مختلفی در دست دارید. بهعلاوه میتوانید اطلاعات رویدادها را از Google Analytics استخراج کنید. البته بعضی از عناصر صفحهی وب تأثیر بیشتری در روند تبدیل دارند و اگر تازه کارتان را شروع کردهاید، میتوانید این موارد را مورد تست A/B قرار دهید:
پتانسیل نرخ تبدیل شما به ارزشی بستگی دارد که برای مشتریان ایجاد میکنید. اما گزارهی «ارزش» دقیقاً به چه معنا است؟
ارزش،همان انگیزه و دلیل اصلی است که یک مشتری بالقوه را به خرید از شما وامیدارد. به این نکته توجه کنید: مشتریان نهتنها میخواهند بدانند چرا باید یک محصول را بخرند، بلکه میخواهند بدانند چرا باید آن محصول را از «شما» خریداری کنند.
بسیاری از بازاریابان تلاش میکنند با تغییر عناصر صفحه مانند رنگها و اندازه فونت، اشکال دکمهها، عکسها، انگیزهها و ...، نتایج را بهبود دهند. درحالیکه شما باید در اولین قدم خود، روی گزارهی ارزش تمرکز کنید.
اگر صفحه اصلی یا صفحه محصول شما، صرفاً حاوی پیام «خوشآمد» باشد، یا فقط نام شرکت و محصولات را لیست کند، شما پیشاپیش شکست خوردهاید. توجه داشته باشید که گزارهی ارزش، معادل با محصول شما نیست.
پیشنهاد شما، باید برندتان را از سایر رقبا متمایز کند. ممکن است در همهی جهات بهجز یک جهت، با رقیب همگام باشید. شما حداقل به یک عنصر ارزشآفرین نیاز دارید که به انگیزهی مخاطبان تبدیل شود.
یک پیشنهاد ارزشمند، بازتابدهندهی ویژگیهای انحصاری یک برند است. پیشنهاد قدرتمند شما، باید به ارتباط مؤثر با مشتریان منجر شود و اهداف مطلوب شما را برآورده کند. به همین دلیل بهتر است پیشنهاداتی را که تاکنون ارائه دادهاید بررسی کنید، اثربخشی آنها را بسنجید و در صورت لزوم از تست A/B استفاده کنید. گزینهی نهایی باید در یک عبارت واحد، ایدهی شما را بهطور واضح و قطعی بیان کند.
فاکتور کلیدی متقاعدسازی مشتریان، وضوح و صراحت است. فرض کنید یک وبسایت، گزارهی ارزش خود را با چنین جملهای بیان میکند :« اتوماسیون بازاریابیِ درآمد محور و راهکارهای اثربخشی فروش غیر مشارکتی در طول سیکل درآمد» این جمله واقعاً چه مفهومی را میرساند؟ آیا متوجه میشوید که این شرکت چهکاری انجام میدهد و چگونه ممکن است برای شما مفید واقع شود؟
سعی نکنید مردم را با اصطلاحات تجاری و تخصصی پیچیده، تحت تأثیر قرار دهید؛ زیرا این روش واقعاً ناکارا است.
شما محتوای خود را برای مردم مینویسید؛ یعنی افرادی که وبسایت شما را میخوانند. مدیران بازاریابی و مدیران خرید نیز در همین گروه قرار دارند. پس محتوای خود را نه برای شرکتها، بلکه برای مردم تنظیم کنید.
هر محتوا یا پیشنهادی که ارائه کنید، مخالفانی خواهد داشت. صرف نظر از اینکه این مخالفتها آگاهانه باشد یا خیر، پذیرش پیشنهاد شما را مورد تردید قرار میدهد. رفع این مشکلات در فروش فیزیکی بسیار آسانتر است، زیرا مستقیماً با مخاطب صحبت میکنید و نگرانی او را برطرف میسازید. اما در بازاریابی آنلاین، بهتر است تمامی تردیدهای محتمل را در نظر بگیرید و پیشاپیش به آنها پاسخ دهید.
در مرحلهی اول، فهرستی از تمامی مخالفتها و تردیدهای مشتریان فراهم کنید و در مرحلهی بعد، اطلاعات لازم و تکمیلی را به محتوای فروش خود اضافه کنید. فهرست شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:
یکی از راهکارهای مفید، این است که با یک نظرسنجی، میزان رضایت یا دلسردی بازدیدکنندگان را بسنجید و بازخورد واقعی آنها را در لحظه، یعنی درست زمانی که از وبسایت شما دیدن میکنند؛ دریافت کنید.
فرض کنید زمانی که در خیابان راه میروید، شخص ناشناسی بهصورت اتفاقی به شما پیشنهاد بدهد که یک تبلت را با قیمتی بسیار مناسب از او خریداری کنید. شما میدانید که با معاملهی خوبی روبرو هستید؛ بااینحال بهاحتمالزیاد این پیشنهاد را نمیپذیرید، زیرا به او اعتماد ندارید. زیگ زیگلارمیگوید مردم به چهار دلیل از شما خرید نمیکنند:
۱) پول کافی ندارند.
۲) به محصول شما نیاز ندارند.
۳) عجلهای برای خرید ندارند.
۴) به شما اعتماد ندارند.
شما نمیتوانید سه دلیل اول را تغییر دهید، ولی میتوانید اعتمادسازی کنید. به گزارش لابراتوار دانشگاه استنفورد، اضافه کردن عناصر زیر به وبسایت، اعتماد مشتریان را افزایش میدهد:
امکاناتی فراهم کنید که معاملات و تجارت با شما را آسان میکنند. کاربران نباید برای خرید، سردرگم شوند. آیا یک فرد مسن، میتواند در عرض یکی دو دقیقه، از وبسایت شما خرید کند؟
در هر صفحه، مشتریان را به سمت عمل مورد نظر خود هدایت کنید. راهنمای گامبهگام خرید، مهمترین لینک وبسایت شما است.
گزینههای متعددی پیش روی کاربران قرار ندهید. طبق تئوری «پارادوکس انتخاب»، هرچه مشتریان گزینههای قابل انتخاب بیشتری داشته باشند، احتمال اینکه هیچ خرید نکنند بیشتر است. اگر محصولات متنوعی عرضه میکنید، فیلترهای مؤثرتری فراهم کنید. مخاطبان بالقوه نباید وقت زیادی صرف پیدا کردن محصول مناسب کنند.
کاربران را مجبور نکنید برای اولین خرید خود، در سایت ثبت نام کنند. به آنها اجازه دهید اولین تجربهی خود را بهعنوان کاربر مهمان تست کنند.
در صورت امکان خدمات ارسال رایگان را پیشنهاد کنید. این گزینه در سراسر جهان محبوبترین انگیزهی خرید محسوب میشود.
همیشه شک و تردید مردم را مفروض بدانید و هر ادعا یا گزارهی ارزش خود را با شاهد و مدرک اثبات کنید. مدارکی که میتوانید ارائه دهید عبارتاند از:
شما میخواهید مخاطبان روی یک اقدام خاص متمرکز شوند، نه اینکه با حواشی وبسایت سرگرم شوند. آیا آیتمهایی در صفحهی اول وبسایت شما وجود دارد که حواس مشتریان را منحرف کند؟
ورودیهای بصری و گزینههای عملی، بهاحتمال بیشتری مشتریان را متمرکز نگه میدارد. لینکها و اطلاعات غیرضروری را به حداقل برسانید تا نرخ تبدیل بالاتری کسب کنید. به بیان ساده، همهی جزئیات صفحات فرود و محصول، باید به نحوی مشتری را به خرید ترغیب کند.
صفحهی محصول، صفحهی هدف و صفحات آگهی شما، باید حاوی دکمههای کال تو اکشن (CTA) مؤثری باشند. بهطورکلی یک دکمه، مخاطب را به مرحلهی بعدی مورد نظر هدایت میکند. معمولاً عباراتی نظیر نامنویسی فوری، اطلاعات بیشتر یا خرید فوری، اسامی خوبی برای یک CTA قوی و مؤثر هستند. اما شما باید پیش از نامگذاری، عباراتی را مد نظر قرار دهید که به برند، سرویس یا محصول شما مرتبط هستند. بهعلاوه، اگر میخواهید این ابزار واقعاً به نرخ تبدیل شما کمک کند، باید نامی را انتخاب کنید که خواستهی شما را صریح و روشن به مشتریان نشان دهد. این عبارت باید بزرگ و خوانا باشد. رنگ دکمه را نیز متضاد با سایر اجزای صفحه انتخاب کنید.
تحقیقات نشان میدهد که عموم مردم پیش از خرید کردن، محصولات مختلف چندین برند را با یکدیگر مقایسه میکنند. بهندرت اتفاق میافتد که کسی قبل از تحقیق و بررسی سایر رقبا، مستقیماً محصول شما را خریداری کند. به همین دلیل بهتر است خودتان پیش از مخاطبان، محصولات را نمونههای رقابتی شرکتهای دیگر مقایسه کنید.
نکته اینجا است که اغلب مردم، بدون تعمق زیاد فقط قیمت و ویژگیهای اصلی محصولات را مقایسه میکنند. بهعنوانمثال هنگام انتخاب یک میزبان وب، به فضای سرور و پرداخت ماهیانه نگاه میکنند و این دست شما را بهعنوان یک متخصص بازمیگذارد تا متوجه شوید باید چه چیزهایی را در اولویت قرار دهید. ترجیحاً فاکتورهایی را که از مزیت بیشتری برخوردارند، پررنگ کنید و اگر قیمت محصول شما بالاتر از سایرین است، علت آن را توضیح دهید.
شیوهی سنتی مقایسهی محصولات، درج مشخصات آنها در یک جدول است. ولی شما میتوانید راههای بهتر و خلاقانهتری برای این کار پیدا کنید.
یکی دیگر از مزایای اضافه کردن صفحهی مقایسهی محصول، این است که کاربران را از ترک وبسایت شما بازمیدارد. اگر آنها بتوانند چندین محصول را همزمان کنار یکدیگر مشاهده کنند، چرا باید به وبسایت دیگری بروند؟ این امر همهی بازدیدکنندگان اتفاقی را در وبسایت شما نگه نمیدارد، ولی مسلماً بخشی از آنها را برنده خواهید شد.
هیچ معامله و تراکنشی خالی از ریسک نیست و شما باید پیشنهاد یا ضمانتنامهای ارائه کنید که این ریسک را تا حد ممکن کاهش دهد. بهعنوانمثال یک فستفود اعلام میکند که سفارش پیتزا را در عرض ۳۰ دقیقه تحویل میدهد و در غیر این صورت اصلاً پولی دریافت نمیکند. زمان تحویل، یکی از نگرانیهای مشتریان است و این تضمین، ریسک معامله را کاهش میدهد. در حقیقت این فستفود اعلام میکند که نهتنها پول مشتریان را بازمیگرداند، بلکه به آنها پاداش هم میدهد. این روش قویترین نوع تضمین محسوب میشود و ضمانت جبران دارد. شما نیز میتوانید به کمک تست A/B، بهترین راهکار کاهش ریسک را برای کسبوکار خود پیدا کنید.
نکتهی پایانی اینکه اغلب برندها به حدی روی کمپینهای بازاریابی دیجیتال متمرکز میشوند که فراموش میکنند عملکرد تاکتیکهای خود را بسنجند. به یاد داشته باشید که معیارهای کلیدی بازاریابی مانند نرخ کلیک، نرخ بازده، تعداد بازدید از صفحات و اثرگذاری ابزارها را ارزیابی کنید. هدف نهایی همهی فعالیتهای بازاریابی، افزایش میزان فروش است و بهینهسازی نرخ تبدیل به شما کمک میکند استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را با توجه به فاکتورهایی که عملکرد بهتری دارند، اصلاح کنید.
اگر چند دقیقهای در اینستاگرام به مشاهدهی تصاویر تبلیغاتی برندها اختصاص دهید، قطعا متوجه انواع برندهایی خواهید شد که نام بزرگی ندارند اما محصولاتشان جذاب هستند و توجه شما را به خود جلب میکنند. این روند در سالهای اخیر رشد زیادی داشته است و بهمرور، برندهای فروش مستقیم، جایگاه خود را در بازار تثبیت میکنند.
اسکات بلسکی، مدیر طراحی و اجرای محصول در شرکت ادوبی و مؤسس استارتاپ Behance در این مقاله به بررسی این برندها و روند گسترش آنها پرداخته است. او معتقد است در دهههای گذشته، تمرکز کارشناسان و متخصصان بازاریابی روی برندهای بزرگ بوده و از فاکتورهایی مانند مقیاسپذیری، تأثیرات شبکهای و قدرت فروش در آمازون برای آنالیز آنها استفاده شده است.
تا سالها تصور بر این بود که برندهای بزرگ توسط شرکتها و برندهایی که توجهی جدی به علایق مصرفکنندگان دارند، منسوخ خواهند شد. اما روند شبکههای اجتماعی نشان میدهد که هر دو بخش برندهای سنتی و مدرن باید با هزاران میکروبرند جدید رقابت کنند. این برندها هزینهی عملکردی پایین، طراحی ویژهی محصول برای مشتری و روشهای خاص جذب مشتری دارند که زنگ خطر را برای برندهای بزرگ به صدا درخواهد آورد. به عقیدهی بلسکی کارشناسان از توجه به روند طولانی پیشرفت میکروبرندها غافل شدهاند.
تعداد بالای میکروبرندها و بازاریابی مؤثر آنها، بیش از تصور هر کارشناس بازاریابی روی دنیای تجاری تأثیر خواهد گذاشت. این برندها با تمرکز دقیق روی بازار مورد نظر، تولید محصول تنها در زمان نیاز و استفاده از رسانههای اجتماعی، مخاطبان خود را در هرکجا که باشند پیدا و آنها را به خرید تشویق میکنند.
البته پدیدهی برندهای کوچک مسئلهی جدیدی نیست. اما در گذشته، این برندها همیشه کوچک میماندند و سود عملکردی پایینی داشتند. این در حالی است که میکروبرندهای کنونی تا ۱۰ میلیون دلار فروش را تجربه کردهاند و حاشیهی سود بالایی داشتهاند. سؤال اصلی این است که چه چیزی باعث ایجاد این موج تجارت شده و پیامدهای آن چه مواردی خواهند بود؟
یک نکتهی اساسی در مورد این برندها آن است که عموم آنها انبار ندارند. این تولیدکنندههای کوچک با زنجیرههای تأمینی که توانایی تولید و ارسال بستههای کوچک کالا دارند، همکاری میکنند. عموم آنها شرکایی در کشور چین دارند. برخی از این برندها بدون برنامهریزی برای تولید، محصول اولیه را طراحی کرده و به نمایش گذاشتهاند؛ آنها سپس به مشتریان اعلام کردهاند که تا تأمین مرحلهی اول موجودی انبار و ارسال محصولات، به چند ماهی زمان نیاز خواهند داشت.
با توجه به برنامهریزی گفتهشده، این شرکتها میتوانند چند برند را بهطور همزمان معرفی کنند و تنها روی آن مواردی که استقبال بیشتری داشته تمرکز کنند. این استراتژی باعث میشود که این برندها سرعت رشد و افول بالایی داشته باشند. نکتهی مهم این که اکثر آنها با دقت زیادی هزینههای جذب مشتری و حفظ آن در اینستاگرام را مورد مطالعه قرار میدهند.
تبلیغات این برندها با تمرکز بر فاکتورهایی همچون سن، موقعیت جغرافیایی و همچنین علایق مشتریان در اینستاگرام انجام میشود. علاوه بر آن این برندها به جذب مشتری یکدیگر نیز کمک میکنند. وقتی شما به یکی از برندها علاقهمند میشوید و آن را دنبال میکنید، برندهای دیگر نیز شما را پیدا میکنند و هدف تبلیغات خود قرار میدهند.
این نوع جذب کاربر باعث میشود که برندها بهمرور محصولات خود را نیز بسته به تنوع کاربران تغییر دهند. آنها بیش از کاربران از علایقشان خبر دارند و به اطلاعاتی پیچیده (کلاندادهی اینستاگرام) دسترسی دارند.
سؤال نهایی این است که برندهی رقابت در دنیای میکروبرندها چه کسی خواهد بود؟ شبکههای اجتماعی که واقعا اجتماعی باشند و کشف و تجربهی موارد مربوط به سبک زندگی را ممکن کنند، برای این برندها بهترین گزینه هستند. قطعا بهترین انتخاب در این حالت، شبکهی اجتماعی اینستاگرام است.
البته پینترست هم این پتانسیل را دارد که در کشف و گسترش فعالیت میکروبرندها مفید واقع شود. تنها نکتهی مورد بحث حریم خصوصی افراد است که همیشه مسئلهای نگرانکننده خواهد بود.
در بخش فروشندهها قطعا برندهی نهایی طراحان هستند. افرادی که میتوانند بهسرعت برندها را توسعه دهند و طراحی را در مرکز توجه شرکت قرار دهند. شرکتهای فعال در زمینهی تأمین مواد، بستهبندی و نقل و انتقال محصولات و از همه مهمتر، توسعهی پلتفرمهای آنلاین برای این برندها نیز میتوانند از این فرصت بهترین بهره را ببرند. در مورد سرمایهگذاران ویسی نیز به نظر نمیرسد که این برندها نیازی به سرمایهی آنچنانی داشته باشند و عموما با سرمایههای شخصی و در حالت بوتاسترپ رشد میکنند.
تنها نکتهی باقیمانده در مورد این میکروبندها، کیفیت محصولات است. کاربران تجربهی خوشایندی از محصولات ارزانقیمت ساخت چین ندارند. همین حقیقت باید زنگ خطری برای برندهایی باشد که قصد دارند با قیمت پایین بازارهای ناب را از آن خود کنند. آنها شاید در ابتدا به موفقیت نسبی برسند؛ اما بهسرعت توسط برندهایی با محصولات باکیفیتتر از صحنهی رقابت حذف خواهند شد.
در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که در کنار تمام بازیگران این پدیدهی جدید، طراحان نقش مهمتری ایفا میکنند. آنها بدون تحمل فشار زیاد از سمت کارفرما یا رقبای بزرگ، ایدههای خود را شکل میدهند، آنها را آزمایش میکنند و در نهایت به مرحلهی اجرا میرسانند. نکتهی کلیدی این است که خلاقیت و هوش طراحان، کلید موفقیت برندها در آینده خواهد بود.
شاید باوجود اختصاص زمان و منابع زیاد به تولید محتوای جذاب، بازهم محتوای شما در صفحهی اول گوگل قرار نمیگیرد. معمولا مردم بهندرت در صفحات دوم و سوم به جستوجو ادامه میدهند پس مقالات در این صفحات ازنظر کاربر نامرئی هستند. تلاش برای رسیدن به رتبهی بالاتر کمی خستهکننده است بهویژه وقتی مقاله کمی هم قدیمی باشد. مراحل ذیل به شما در رسیدن به رتبهی بالاتر کمک میکنند.
اگر میخواهید رتبهی مقاله را در وبسایت خود بالا ببرید، حداقل باید دو یا سه لینک در مقاله به داخل وبسایت ارجاع داده باشد، این ارجاع میتواند شامل پستهای وبلاگی یا بخشهای دیگر وبسایت باشد. لینک داخلی به وبسایت برای رسیدن به رتبهی بالاتر ضروری است با این کار به گوگل اعلام میکنید مقالهی شما ارزشمند است. یکی از نکات بااهمیت که اغلب فراموش میشود این است که وقتی به مقالهی خود از وبسایت خود لینک نمیدهید و در عوض مقالات دیگر از وبسایتهای دیگر را لینک میکنید، گوگل اینطور برداشت میکند که بهاندازهی کافی برای مقالهی خود ارزش قائل نیستید.
پس قبل از آنکه مقالهی خود را به وبلاگها و وبسایتهای دیگر لینک بدهید، از لینک داخلی مقالات یا صفحات دیگر داخل وبسایت خود مطمئن شوید. حداقل سه مقاله یا صفحه را انتخاب کنید که لینک داخلی آنها به پست موردنظر برای مخاطب هم ارزش داشته باشد. از لینکهای غیر مرتبط خودداری کنید زیرا به این صورت مخاطب تشویق به کلیک و افزایش تعامل نمیشود.
سرعت بارگذاری صفحه یکی از مهمترین معیارهای رتبهبندی است. سرعت بارگذاری معمولا باید کمتر از ۵ ثانیه باشد. در ۹۹ درصد از موارد، میتوانید بهراحتی زمان بارگذاری پست خود را با تغییر اندازهی تمام تصاویر به ۱۵۰ کیلوبایت یا کمتر کاهش دهید.
پاپآپها وقت زیادی از بازدیدکنندهی وبسایت شما میگیرند، بنابراین یکی از مقصرهای کلیدی افزایش نوسانات وبسایت هستند. گاهی بستن پاپ آپها بهویژه در دستگاههای تلفن همراه سخت و آزاردهنده میشود. گوگل وبسایتهایی با این نوع پاپآپ را نمیپسندد زیرا تجربهی کاربری را به ویژه در تلفن همراه ضعیف میکنند. در عوض درخواست ایمیل خواننده در پائین پست وبلاگ ایدهی بهتری است و تجربهی کاربری بهتری را به دنبال خواهد داشت.
اغلب تکنیکهای دسترسی به بکلینک تنها برای وبسایتهایی نتیجهبخش هستند که قدرت زیادی نداشته باشند. اگر به دنبال وبسایتهایی با دامنهی لینک قوی هستید، سادهترین روش نوشتن یک پست میهمان است.
وقتی لینک را به پست وبلاگ خود اضافه میکنید، بهخوبی در مورد خدمات لینک به خواننده فکر کنید. آیا خواننده واقعا روی این لینک کلیک میکند؟ اگر پاسخ شاید است لینک را اضافه نکنید. یک لینک فقط در صورت داشتن تعداد کلیک بالا میتواند به افزایش رتبهی سایت کمک کند. به محل قرارگیری لینک در مقاله هم باید توجه کنید.
برای مثال مقالهی ذیل را در نظر بگیرید، رتبهی دامنهی این مقاله ۷۴ است. در این مقاله به چند مقاله از یک وبلاگ نویسنده لینک داده شده است. دلیل اصلی لینکدهی داخلی در این مقاله این است که لینکهای پیشنهادی به افزایش اطلاعات مخاطب و بهبود تجربهی کاربری کمک میکنند.
بهتر است کار را از یک وبلاگ با رتبهی متوسط شروع کنید. نوشتن یک پست میهمان برای یک وبسایت ممتاز یا وبلاگ متوسط نیاز به صرف زمان قابلتوجهی دارد، اما لینکی که دریافت میکنید ارزش این تلاش را خواهد داشت.
مطمئن شوید اولین پاراگراف مقاله در بالای صفحهی نمایش داده شود. در بسیاری از وبلاگها مثلFoundr، تیتر، تصویر هدر، بنرها و دیگر عناصر UI کل محدودهی بالای صفحه را اشغال میکنند، به این صورت حواس کاربر از محتوای اصلی منحرف میشود.
خواننده باید برای دیدن خط اول صفحه را به سمت پائین اسکرول کند. UI یا رابط کاربری این قبیل وبسایتها شاید جذاب به نظر برسد اما رتبهی وبلاگ را به ویژه در دستگاههای موبایل پائین میآورد. مطمئن شوید حداقل پنج الی ده خط مقاله بالای صفحه قرار میگیرند.
وقتی مقالهی خود را منتشر کردید، گوگل سعی میکند به ارزیابی جذابیت محتوای شما بپردازد. اگر هیچ ترافیکی به سمت مقاله جریان پیدا نکند، انجام این کار برای گوگل دشوار خواهد بود. خرید ترافیک روی مقاله میتواند به بهبود رتبهبندی آن در کوتاهمدت و بهصورت بالقوه در بلندمدت کمک کند.
برای مثال میتوانید روزانه مبلغی را به تبلیغات پولی اختصاص داده و برای چند روز این کار را تکرار کنید تا ترافیک را به سمت مقالهی خود هدایت کنید. به این صورت گوگل قادر به جمعآوری دادهها روی مقالهی شما خواهد بود و رتبهبندی محتوا را در کوتاهمدت بالا میبرد. وقتی گوگل شاهد فعالیت در صفحهی شما باشد، در صورت مشاهدهی مشارکت خوب در پستهای وبلاگی رتبهبندی را بالا میبرد. این استراتژی بهتنهایی نتیجهبخش نیست بلکه همراه با معیارهای دیگر میتواند مقاله را به صفحهی اول گوگل برساند.
هدف گوگل رتبهبندی محتوای جذاب است. گوگل میپرسد مردم چگونه با محتوا ارتباط برقرار میکنند؟ یا تا چه اندازه آن را مطالعه میکنند؟ میتوانید از مدتزمان صرفشده توسط کاربر روی یک سایت به خوب بودن پستهای خود پی ببرید.
هیتمپها میتوانند چشماندازهای واقعی را در مورد مطالعهی یک مقاله یا صرف زمان زیاد یا کوتاه روی صفحات وبسایت ارائه کنند. یکی از ابزارهای خوب برای مستندسازی ارتباط مخاطب با پست وبلاگ HotJar است. بهطور خلاصه، میتوان محتوا را به چند پاراگراف و عنوان فرعی شکست و از چند نمودار و تصویر هم برای درگیری بیشتر مخاطب با محتوا استفاده کرد.
علاوه بر بهبود اندازهی تصاویر، معیارهای دیگری مثل ذخیرهسازی کش، مشکلات بارگذاری کدهای جاوا اسکریپت و CSS، موقعیت سرور و ... هم میتوانند سرعت صفحه را کاهش دهد. مدیریت وبسایت میتواند از ابزارهایی مثل Google Page Insights و Gtmetrix برای بررسی این مسائل استفاده کند.
Google Page Insights یکی از ابزارهای گوگل برای رتبهبندی وبسایت است و مشکلات فنی دقیق را به شما اطلاع میدهد. این ابزار منابع کد بهینهسازی شده را در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید با کد خود جایگزین کنید.
GTMetrix به رتبهبندی شما پرداخته و نسبت به ابزار Google Page Insights اطلاعات بیشتری را در مورد خطاهای مشابه در اختیارتان قرار میدهد. برای مثال، اعمال تغییرات در کش مرورگر و واردکردن CSS میتوانند سرعت وبسایت را افزایش دهند. یک توصیهی متداول در این ابزارها پیادهسازی Content Delivery Network یا CDN برای وبسایت است. استفاده از CDN میتواند با انتقال محتوا از شبکهی توزیعشدهی سرورها در سطح جهان به شکل قابلتوجهی سرعت سایت را بهبود بخشد.
بر اساس گزارش Hitwise، نزدیک به ۵۸ درصد از جستوجوهای گوگل با موبایل انجام میشوند؛ بنابراین اگر محتوای شما سازگار با تلفن همراه نباشد و بر اساس آن بهینهسازی نشده باشد، امکان از دست دادن بخش زیادی از ترافیک وجود خواهد داشت.
Google AMP (صفحات موبایل تسریعشده) پروژهای با هدف کمک به افزایش سرعت بارگذاری محتوا روی دستگاههای تلفن همراه است. گوگل اولویت را به صفحاتی میدهد که AMP را اجرا کردهاند. اگر روی Wordpress کار میکنید میتوانید AMP را با نصب AMP for Wordpress plugin پیادهسازی کنید. سعی کنید با نصب پلاگین Glue for Yoast SEO and AMP میتوانید این برنامه را روی صفحات مشخصی اجرا کنید. کار با این برنامهها ساده است و هرکسی میتواند با آنها کار کند.
درنهایت به خاطر داشته باشید که بهبود محتوا میتواند رتبهبندی شما را تا حد قابلتوجهی بالا ببرد. مقالهی خود را به چند کارشناس ارسال کنید و از آنها بازخورد خالصانه بخواهید از این بازخورد برای بهبود محتوای خود استفاده کنید.
بهبود محتوا سه مرحله دارد:
مرحلهی ۱: محتوای ضعیف را شناسایی کنید. اگر وارد کنسول Google Search شدید و مشاهده کردید محتوای شما از سوی گوگل تأثیرگذار ارزیابی شده ولی رتبهی زیر ۷ دارد؛ این محتوا را در اولویت قرار دهید.
مرحلهی ۲: محتوا را بهبود داده و بهروزرسانی کنید. عوامل زیادی بر تولید محتوای جذاب و استثنایی تأثیر دارند. سعی کنید از روشی استفاده کنید که مخاطب بهطور میانگین ۶ تا ۸ دقیقه در وبسایت شما بماند.
مرحلهی ۳: پست خود را بازنشر کنید.
زمانی که هرکدام از این تغییرات را پیادهسازی کردید به Google Search Console مراجعه کنید و مقالهی خود را برای ایندکسگذاری مجددا ثبت کنید بهطوریکه رتبهبندیهای بهروزشده بهسرعت نمایش داده شوند. هرچقدر بیشتر روی این مراحل وقت بگذارید، رتبهی بالاتری دریافت میکنید. رسیدن به صفحهی اول گوگل کار سادهای نیست بلکه با سختکوشی و پشتکار ممکن میشود.
معمولا مشتری بعد از ثبت نام برای استفاده از دموی محصول جدید هیچ ایدهای از نحوهی کارکرد آن ندارد و حتی اگر دستورالعمل مشخصی وجود داشته باشد، باز هم نمیتواند با آن ارتباط برقرار کند. حتی اگر فروشنده نسخهی مجانی و محدود آن را در اختیار مشتری قرار دهد، مانند اپلیکیشنهایSaaS باز هم مشکل پابرچا خواهد بود. مطمئن باشید در اغلب موارد مشتری حتی محصول شما را امتحان نخواهد کرد. به همین دلیل وجود دموی محصول در فرآیند فروش ضروری است. همانطور که میدانید، در این مورد نیز عوامل زیادی در کیفیت دمو مؤثر خواهند بود. آیا برایتان پیش آمده است که دموی محصولی را امتحان کنید اما پاسخ یا ایمیل مناسبی برای سؤالهای خود دریافت نکنید؟ در ادامهی این مقالهی زومیت به معرفی بیشتر ویژگیهایی میپردازیم که شانس موفقیتدموی محصول را افزایش میدهند.
هر تولیدکنندهی محصولی باید بهخوبی با مشکلات احتمالی کاربران هنگام استفاده از محصول آشنا باشد و چالشهای آنها را شناسایی کند. اختصاص دادن فیلدهایی هنگام ثبت نام، یکی از راههای اطلاع از سؤالهای مشتری است. اما برای آشنایی بیشتر با دغدغههای آنها بهتر است ارتباط نزدیکتری برقرار کنید. جلسه گذاشتن با مشتری پیش از ارائهی دموی محصول یا تماس گرفتن با او برای ارائهی دموی حرفهای محصول ضروری است.
هنگام برقراری تماس پیش از پرداختن به جزئیات محصول، موضوع صحبتهای خود را بهطور خلاصه شرح دهید و توضیح مختصری در مورد شرکت خود و مشکلی که محصولتان برطرف میکند ارائه دهید. همچنین سایر مشتریهای بزرگ برند را معرفی کنید تا اعتماد کاربر نسبت به برند افزایش پیدا کند.
دموی محصول، جلسهی آموزشی نیست بلکه باید نیازهای مشتری را آدرسدهی کند. بنابراین مستقیما سراغ توضیح محصول نروید تا مشتری وحشتزده نشود. دموی محصول نشاندهندهی ویژگیهای خاص آن و نحوهی بهرهمندی مشتری از امکانات آن نرمافزار است. بهعنوان مثال یک متخصص فروش از اپلیکیشن موبایل برای پیدا کردن خودروی مورد نظر مشتریهای خود استفاده میکند؛ درحالیکه مدیر همان شرکت از نسخهی وب برای شناسایی ماشینهای دارای مشکل و فرستادن تعمیرکار متخصص استفاده میکند.
دموی یک محصول باید بر اساس نیازهای مشتری تعریف شده باشد. درواقع دموی محصول باید به مشتری توضیح دهد چگونه میتواند مشکلات روزانهی خود را از طریق آن حل کند. دادههای استفادهشده در دموی محصول باید واقعی باشند.
نیازی نیست یک کاربر ویژگیهای بلااستفاده را در محصول مشاهده کند. درنتیجه نسخهی دموی محصول باید بر اساس نیازهای کاربر شخصیسازی شده باشد. مطمئنا زمانی که مشتری ببیند نیازهای روزمرهاش چگونه توسط محصول برطرف میشود، برای خریدن آن صبر نخواهد کرد.
بعد از به پایان رسیدن دموی محصول دوباره با مشتری ارتباط برقرار کنید و نظرش را جویا شوید. سپس در مورد مراحل بعدی صحبت کنید. آیا مشتری علاقهای به خرید آن دارد؟ اگر پاسخ منفی است کدام مشتریهای بالقوه باید مورد هدف قرار بگیرند؟ هدف از ارائهی نسخهی دمو حفظ مشتریهای هدف و تلاش برای ترغیب آنها به خرید محصول است. درنتیجه به نیازهای مصرفکنندهی دموی محصول باید بهخوبی پاسخ داده شود تا بعد از گذشت این مدت نسبت به خریداری نسخهی اصلی محصول ترغیب شود.
افزایش بازدید سایت – ۲۰ گذرگاه بالا بردن بازدید سایت در گوگل
حمیدرضا اسماعیلی زاده ۷ مهر ۱۳۹۷
افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید راستین چیست و چه کاربردی دارد؟ افزایش بازدید سایت به صورت رایگان یک فرایند راحت و کابردی است که ما در این مقاله افزایش آمار بازدید سایت را به شما آموزش دادیم تا به راحتی بتوانید نرم انگیزه ها افزایش بازدید سایت مجانی را سپریدن دهید. افزایش بازدید مجانی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ اموزش افزایش بازدید سایت شما در این نوشتار به صورت کامل و قدم به قدم بالا بردن آمارگرفتن تارنگار به صورت تصویری را یاد میگیرید، بعد از امروز به بعد پاسخ به این سوال که بالا بردن بازدید سایت رایگان برای شما یک کابوس نیست. خرید بازدید واقعیبه موارد ذیل کامل دقت کنید:افزایش بازدید واقعیافزایش بازدید سایت به چهره رایگانافزایش شمردن بازدید سایتنرم انگیزه ها افزایش بازدید سایت رایگانافزایش بازدید رایگاناموزش افزایش بازدید سایتبالا بردن احصاء وبلاگبالا بردن بازدید سایت رایگانخرید بازدید واقعیکسب درآمد از راه بازدیدخرید بازدید کنندهخرید شدامد سایتخرید بازدید سایتافزایش بازدید تارنگار به صورت رایگانترفند افزایش بازدیدبازدید سایتافزایش کلیک نتایج جستجوموارد بالا امروزه بسیار در اینترنت جستجو می شود که پرتو دهنده این است کاربران فضای مجازی با این موضوع به مشکل برخورده اند بعد ما مهم دانستیم لغایت برای ارشاد شما عزیزان این نوشتار را تولید کنیم.افزایش بازدید سایت امری مهم و حیاتی برای مدیران وب سایت می باشد که برآنند خدمات و محصولات خود را معرفی کنند و متعلق به ها کسب درآمد داشته باشند.افزایش بازدید سایت مسیر ها و پیچ و خم های بسیاری دارد که در این نوشتار من (حمیدرضا اسماعیلی زاده از تیم مدرن سئو) منظور دارم تا به شما آموزش دهم که چطور این شغل را سپریدن دهید. افزایش بازدید سایت و اهمیت آن : اگر وبسایت شما بازدیدکننده ای ندارد و یا حتی مخاطبین شما بسیار کم و اندک می باشد بعد برای این که بازدیدکنندگان خویش را به هزاران تن تبدیل کنید رهنمود میکنم که این نوشتار را تا واپسین،انجام مطالعه بفرمایید.افزایش شدامد سایت با ۲۰ ترفند افزایش بازدید۱- پست مهماناشتباه ابهت که کسان در نگارش پست های مهمان میکنند این است که پس از نگارش یک سری مطلب آن را بدون منبع و بدون این که از سایت خود لینکی قرار دهند آن رهایش میکنند!نوشتن پست مهمان احدی از طریق های افزایش ترافیک می باشد چنانچه صحیح سپریدن شود. در زیر مراحل نگارش یک پست مهمان درست را توضیح میدهم:ابتدا شروع به نگارش یک پست مهمان کنید. برای اینکار تارنما های گوناگونی هستی دارد.پس از نگارش یک مطلب سودمند به عنوان مهمان باید یک بخش به عنوان منابع مفید بسازید و داخل مطلب خویش نشر دهید. سعی کنید در این دسته ۲ لغایت ۳ لینک مطالب سودمند وبسایتتان که مربتط با موضوغ پست مهمانتان می شود را درج کنید.در نهایت شما مطلبی را نشر دیتا اید که یک منبع مفید دارد که در آن مطالب سایت خویش را معرفی کرده اید و شک نکنید که این پیشه باعث رشد ۷۰ الی ۸۰ درصدی بازدید مطالب سایت شما می شود!!!
افزایش بازدید سایت
۲- تعمیر و بروز رسانی مطالب قدیمیاین یک استراتژی ساده ولی کارآمد است. یقین داشته باشید با انجام این شغل ۴۰ الی ۵۰ درصد بازدید مطالب شما افزایش میابد!!!به عقیده شما برای انجام این شغل باید چیکار کرد؟!ابتدا یک مطلب باستانی در سایت خویش پیدا کنید. مثلا یک مطلب برای سئو در سال ۲۰۱۵ نوشته ام و طبیعتا الان باید مطالب و محتوای آن نوشتار را به سال ۲۰۱۹ تغییر و بروز کنم.برای بروز کردن مطالب کوشش کنید دگرگونی ها کامل دهید و فکر نکید با تغییر چند کلمه توانسته اید کار ابهت اتمام دهید.مثلا اگر نوشتار شما ویدئو نداشته است به آن یک یا دو ویدئو که مربوط به ۲۰۱۹ می شود را اضافه کنید. تصاویرتان را کامل تغییر دهید و اغلب کنید. جملات را ناچیز یا زیاد کنید تا کاملا مقاله دگرگون شده و یک مقاله تازه و داغ تبدیل شود.
افزایش بازدید سایت
افزایش شمردن بازدید سایت۳- توییت کردن مطالباین راه احدی از راه های موجود برای تسخیر کاربران است. با توییت شدن مطابتان در شبکه اجتماعی توییتر هزاران کاربر را وارد وبسایت خود کنید.اشتراک گذاری مطالب در تارنما می تواند تاثیر زیاد مثبتی داشته باشد مخصوصا توییتر.حتما تو سایت خود دکمه اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را داشته باشید برای این پیشه کافی است به وب سایت addthis یک سری بزنید و یا افزونه WordPress Share Buttons Plugin را برای وردپرس نصب کنید.
افزایش بازدید سایت
۴- بهینه سازی محتوا با به کارگیری LSIبا ورود الگوریتم مرغ مگس خوار، فهم و درک کلمات کلیدی برای گوگل بسیار راحت شد. محتوایی که می خواهید پسندیده با واژه کلیدی مورد نظرتان بهینه کنید باید گوگل آن را فهم کندو پی بردن گوگل سبب افزایش رتبه مطلب شما و برآیند اینکه افزایش بازدید آن می شود.کلمات کلیدی LSI، کلماتی هستند که مربوط به محتوای شما میشوند. بگذارید این مسئله را بیشتر باز کنم.مثلا شما در باره شبکه های اجتماعی یک مقاله نوشته اید. خب LSI های این مقاله چه میتواند باشد:فیس بوکتوییترلینکدینمحتوای ویروسیپینترستزمانی که گوگل این کلمات کلیدی LSI را در محتوای شما میبیند درک میکند که آن مطلب مربوط به شبکه های اجتماعی می باشد. به عقیده شما کلمات کلیدی LSI مربوط مه مطالب خویش را از کجا پیدا کنیم؟شما میتوانید وارد تارنما lsigraph.com شوید و کلمه کلیدی خود را وارد کنید بعد متعلق به تمامی کلمات کلیدی مربوط به آن به شما نمایش دیتا می شودیا این که کلمه کلیدی خود را در گوگل وارد کنید و بعد از نمایش نتایج سایت ها در زیر صفحه واژه ها کلیدی مربوطه را به شما شناسایی میکند.
افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت به چهره رایگان۵- نشر درونمایه در قالب های متفاوتبه سادگی میتوانید محتوای خود را که نوشته اید را در فرمت های متفاوت نشر دهید و طبیعتا نتایج بهتری خواهید گرفت. برای نمونه یک مطالب را می توانید به چهره :PDFاسلایدویدئواینگفوگرافیکپادکست (وویس)و…نشر دهید.۶- تمرکز بر روی پادکست هاانسان ها برای کسب اطلاعات در هر گویه ای به ۳ تقسیم تقسیم می شوند:افرادی که میل اکثریت به تماشا ویدئو آموزش دارندافرادی که رغبت اکثریت به خواستن دارندافرادی که تمایل بیشتری به گوش کردن دارندتصور کنید که یک نوشتار فرآوری کرده اید و تمامی این کسان را ساپورت کنید، بازدید شما چندین مساوی میشود.پادکست ها طرفداران زیادی دارند و طی بررسی های سپریدن شده در آمریکاه ۲۳ درصد از کسان تنها پادکست گوش میدهند.
افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید واقعی۷- تبلیغ سایت در تارنگار هاقراردادن محتوا در تارنگار ها تاثیر بسیار فوقانی دارد. برای این قصد میتوانید با مدیر تارنگار ها تماس بگیرید و درخواست کنید لغایت مطالبتان را درون تارنگار خود منتشر کنند.هم میتوانید کل مقاله را منتشر کنید و هم می توانید بخش مهمی متعلق به را منتشر و سپس در پیوسته روشنگری دهید که برای احضار پیوسته مقاله به سایت شما بیایند و لینک کامل نوشتار خویش را قراردهید.۸- راهبرد بازسای محتوااین باره همانند مورد دوم است اما با کمی پیچ و تاب…یکی مقاله های خویش را برگزیدن کنید و سپس به طور کامل راه اندازیش کنید همانند یک پست جدید با اسم تجاری و قابل بحث و سپس آن را نشر دهید.۹- برپایی درونمایه برای نفوذگرانبسیاری از بلاگر ها و مدیران سایت ها حتی مدیران کانال و گروهای شبکه های اجتماعی هستند که باره پروا کاربران می باشند و نفوذ زیادی بین ان ها دارند.زمانی که شما مطلبی را برای آن ها تولید کنید و آنان این مطلب را شیر کنند بازدید زیاد زیادی طرف سایت شما خواهد آمد و این یک تکنیک است.همین الان به پیگیری چنین افرادی باشید.۱۰- ویدئو در لینکدینیک رسیدگی نشان داده، که کاربران شبکه اجتماعی لینکدین به سرعت در حال رشد هستند و این خبری خوب و فرصتی پسندیده برای ما می باشد.سعی کنید مرتبا مطالب خود را به چهره ناقص در لینکدین به اشتراک بگذارید مخصوصا ویدئو ها.شما میتوانید همین تعامل را نیز ا فیس بوک داشه باشید.
لینکدین
ترفند افزایش بازدید۱۱- میزبانی یک مسابقه جوایزاین سایت را تماشا کنید : kingsumo.comاین وبسایت از تکنیک پیکار جایزه برای گرفتن ایمیل کاربران استفاده کرده است. به صورتی که یکی یکی ایمیل افراد را گرفته و سپس یک فهرست ایمیل طولانی تولید میشود و در پایان مطالب خود را برای افزایش بازدید به ایمیل آن افراد ارسال می کند.۱۲- ارسال درونمایه به چهره منظم در Medium.comMedium.com، احدی از بهترین محیط هایی است که می توانید مقاله هایتان را به اشتراک بگذارید.با این پیشه بازدیدکنندگان هدفمند دریافت خواهید کرد و مایه می شوید تا کاربران با مطلب شما درگیر شوند.۱۳- فروم ها و مجلس هاانجمن ها می توانند کاربران قابل توجهی را عازم سایت شما کند و همانند یک قیف عمل می کند.شما می توانید درون فروم ها عضو شوید و آغاز به تکاپو در تقسیم مخصوص خودتان کنید. به سوال های کاربران استجابت دهید و در همان پذیرش ها مقالات خود را به آن ها معرفی کنید.۱۴- کیفیت مطالب = افزایش نرخ کلیکاگر میخواهید شدامد بیشتری را جذب کنید اصلا نیازی به رتبه بالاتر ندارید. به چهره جدی باید تمرکز کنید بر روی نرخ کلیک (CTR)شما به راحتی میتوانید با نگارش نوشتار و عنوان جذاب نرخ کلیک خود را افزایش دهید و در این چهره رتبه بالاتری کسب خواهید کرد!!!یک عنوان جذاب می تواند سبب کلیک اکثریت شود. اما چطور یک عنوان حذاب بنویسیم؟به عنوان خویش عدد اضافه کنید این پیشه سبب کاربردی تر شدن مطلبتان در نظر کاربران شود.توضیحات متفاوتی را نسبت به توضیحات باقیه سایت ها بنویسید.عناوینی که شامل کلماتی مانند : “بهترین” ، “چگونه” ، “چرا” ، “۲۰۱۹” باشد کلیک بیشتری خواهد خورد.از عناوین زیاد احساسی کاربرد کنید و می توانید به صورتی بنویسید که کاربر دلنازک شود الی ببینید سوژه به راستی چه خواهد بود. (مرموزانه)کلمه کلیدی خویش را در آدرس صفحه خود قرار دهید (URL)کلمه کلیدی را در ابتدای توضیحات پیمان دهید.
افزایش بازدید سایت
بالا بردن بازدید سایت در گوگل۱۵- استجابت به سوال مخاطبان در محتواابتدا شما باید سوالات مخاطبان حوضه تکاپو خود را معرفی کنید. ریشه-بن-بیخ شغل از همین جا آغاز میشود.سپس به این سوالات در محتوای خویش پذیرش دهید. به همین سادگیوب سایت answerthepublic.com یک دایرکتوری بیگانه هست که کاربران تو آن سوالات خود را میپرسند. این سوالات رو می توانید از اینجا یا فروم ها و شبکه های اجتماعی پیدا کنید و سپس می توانید در شبکه های اجتماعی به آن ها با معرفی سایت خویش استجابت دهید و یا حتی در مقالات خود به آن سوالات پاسخ دهید.۱۶- یک کانال فعال یوتیوب برپایی کنید.طبق فهرست وبسایت های محبوب، تارنما www.youtube.com دومین سایت دوست داشتنی عالم است. برای استفاده از این وبسایت محبوب میتوانید یک کانال فعال ایجاد کرده و سپس ویدئو های مربوط به محتوای سایتتان تولید کنید و تو آن به اشتراک بگذارید و مطئن باشد کارایی بالایی را خواهید گرفت.
افزایش بازدید سایت
۱۷- بهینه سازی موبایلگوگل در سال ۲۰۱۹ زیاد اغلب از قبل بر روی موبایل تایید و پافشاری کرده است. اکنون که که موبایل بسیار برای گوگل اهمیت دارد بعد نباید این را از دست بدید که بیشترین کاربران گوگل از طریق موبایل وارد وبسایت ها می شوند. افزایش بازدید گوگل رایگان اگر سایت شما رای موبایل بهینه نشده باشد اکثریت کاربران را از دست خواهید داد. حتما سایتتان را Responsive کنید و برای این که مطمئن شوید سایتتان برای موبایل بهینه است از دست موزه Mobile Friendly می توانید استفاده کنید.۱۸- محتوای طولانیطبق رسیدگی ها، درونمایه هر چه طولانی تر باشد بیشتر به اشتراک گذاشته می شود و سایت ها بیشتر به آن لینک میدهند.طبق تصویر بالا محتوایی که به طور متوسط ۳۰۰۰ واژه برپایی شده باشد ۲۰۸% بیشتر از محتوای کوتاهی به اشتراک گذاشته میشود.این مطلب را تماشا کنید. از ۶۰۰۰کلمه برپایی شده است که به شمار اشتراک آن مطلب دقت کنید ۱۳۰۰۰ بار به اشتراک گذاشته شده است و این زیاد عالی است.۱۹- انتشار محتوای ویروسیبه عقیده شما برای این که یک درونمایه ویروسی شود باید از یک سری تکنیک ها و فرمول ها کاربرد کرد؟!۳ عامل وجود دارد که اگر آن ها را رعایت کنید محتوای شما ویروسی می شود:محتوای ویروسی عکس ها زیادی داردطبق بررسی ها، استفاده از تصویر infographic (استفاده چند تصویر در یک تصویر) ، ویدئو و عکس ها اغلب در ۹۰% مواقع با بیشترین موارد اشتراک گذاری مواجه می شود.
افزایش بازدید سایت
محتوای ویروسی حائز اطلاعات مفید استاین به سادگی به این معنی است که محتوای شما به نوعی فوق العاده مفید است. معمولا درونمایه های آموزشی مفید در نظر گرفته میشود.تحقیقات پرتو داده، که محتوای زیاد کاربردی بردباری ابتلا به ویروس زیاد بالا است.محتوای ویروسی نیاز به خفقان اولیه دارددر نخست کوشش کنید محتوای خویش را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید الی با این پیشه به افزایش و رشد بازدیدکننده مقالات و سایت خود کمک کنید.۲۰- تبلیغ ویدئو ها و مقالات در Quuuوب سایت Quuu، منبعی هست که میتوانید محتوای خود را به آن ارئه کنید. بهترین مقالات خود را انتخاب کنید و در این وبسایت نشر دهید و از نفوذگران بخواهید الی آن ها را به اشتراک بگذارند.