سئو درونی چیست؟
On-Page SEO که به سئو پایه هم نامی است شامل موارد مختلفی مانند محتوا، کدنویسی، پیاده سازی فنی، ساختار و نمای سایت میشود. مدیران وب سایت باید تمام تلاش خویش را بکار ببرند که نتایج کار طراحی سایت و فرآوری محتوا برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود. این فرآیند همان سئو درونی است. سئو داخلی به دو بخش سئو تکنیکال (ساختاری) و سئو درونمایه بخش میشود. فرآیندهای آن فقط روی رتبه دریافت تمرکز ندارند بلکه به بازاریابی اینترنتی کامیاب هم منجر می شود.
بیشتر بخوانید : راهکارهای افزایش بازدید گوگل
سئو درونی چیست؟
نقش سئو درونی در بهینه سازی چیست؟
تا زمانیکه درون سایت وضعیت مناسبی نداشته باشد نمیتوان انتظار داشت سئو بیگانه نتیجه بخش باشد. بنابراین بهینه سازی سایت باید از تو سایت آغاز شود، بعد از اینکه چگونگی تو سایت به چگونگی مناسبی قبض نوبت به سئو خارجی میرسد. زمانی که کارشناسان وب24 به بررسی سایتهای مشتریان میپردازند، مشاهده میکنند بیشتر سایتها حتی سایتهای بزرگ و سرشناس کشور در تقسیم داخلی خطاهای بسیاری دارند که قبل از هر اقدامی باید این مشکلات اصلاح شود و بعد متعلق به به سراغ دیگر تکنیکهای سئو برویم. اهمیت این جستار از آنجا پدیدار میشود که الی دشواری ها درونی سئو برطرف نشود کلیه اقدامات خارجی بی نشان و یا اگر نخواهیم اغراق نماییم مختصر اثر خواهد بود.
سئو درونی دربرگیرنده چه چیزهایی است؟
سئو تکنیکال
مشکل ساختاری یا تکنیکال گذرگاه حرکت کاربر در سایت را مختل کرده و به سردرگمی او میانجامد. بعید از چشمداشت نیست که چنین کاربری سایت را ترک کند و از خرید منصرف شود. در سئو تکنیکال تلاش میشود اشتباهات برنامه نویسی برطرف شود لغایت کاربر به راحتی بتواند به آنچه بیچارگی دارد دسترسی داشته باشد.
سئو محتوایی
ورود بازاریابان و نویسندگان حرفه ای به دامنه سئو، تولید محتوای تخصصی را وارد عرصه جدیدی کرد. به این ترتیب الگوریتمهای گوگل متحول شدند و ارزش محتوا و بهینه سازی نوشتار چند برابر شد. در این زمان بود که بسیاری از تکنیکهای سئوی کلاه سیاه از وسط رفت.
مهم ترین پارامترهای سئو داخلی در پهنه تکنیکال کدام است؟
در اجرای راهبرد لازم است یک سری از پارامترهای تکنیکال را دلخواه قرار بدهیم. در پایین به بعضی از مهمترین این پارامترها اشاره میکنیم:
• کاربرد متناسب و هوشمندانه از متاتگها
• تعیین صحیح عناوین صفحات و بر پای بست، اصول سئو
• انتخاب ساختار پسندیده برای لینکها
• استفاده از قالبهای رسپانسیو
• پروا به سرعت لود صفحات سایت
• ثبت نقشه سایت در گوگل
• توجه به لینکهای درونی صفحات
بیشتر بخوانید : پیمان دریافت در صفحه اول گوگل
برای سئو درونی محتوای سایت چه کارهایی ضروری است؟
محتوا به صورت مستقیم در بازاریابی و رتبه سایت اثرگذار است. گوگل طی سالهای پسین به درونمایه اهمیت زیادی داده و بارها به این نکته تاکید کرده است. الگوریتم های مختلفی مشابه پاندا به جهت بررسی کیفیت محتوای مطالب جاسازی شده اند. از این جهت لازم است اهمیت ویژه ای برای سئوی درونمایه قائل شوید. برای سفارش فرآوری محتوای سئو شده کلیک کنید.
بزرگترین عاملی که به رتبه سایت آسیب وارد میکند و گوگل آن را جریمه میکند محتوای کپی (Duplicate content) است. همچنین محتواهای بی کیفیت (Thin Content) هم از جانب گوگل شناسایی شده و برای شما امتیاز منفی به همراه خواهند داشت.
برای ارتقای کیفیت محتوای سایت لازم است این نکات را جدی بگیرید:
• به صورت پیوسته به فرآوری محتوای ارزشمند و مناسب در پهنه کسب و کارتان بپردازید.
• واژه ها کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید و به شکل پسندیده و به تعداد کافی در متن بکار ببرید.
• از عنوان و زیر عنوانهای جذاب و سئو شده استفاده کنید.
• واژه ها کلیدی را به خرده مختلف و با هم خانواده هایشان در متن بکار ببرید.
• محتوا را برای مخاطب فرآوری کنید و برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
• هر نوشتار تنها و تنها یک تگ H1 خواهد داشت و در برگزیدن سایر تگها هم دقت کنید.
• درونمایه فقط متن نیست از اهمیت تصویر و سئوی عکس ها غافل نشوید.